WEKO3
-
RootNode
アイテム
留学中の英語不安 : ホームステイ環境での英語使用
https://obirin.repo.nii.ac.jp/records/877
https://obirin.repo.nii.ac.jp/records/877f3f73f43-51bf-4346-ba2b-7442f55b1bda
名前 / ファイル | ライセンス | アクション |
---|---|---|
![]() |
|
Item type | [ELS]紀要論文 / Departmental Bulletin Paper(1) | |||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
公開日 | 2017-09-15 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | 留学中の英語不安 : ホームステイ環境での英語使用 | |||||||||||||
タイトル | ||||||||||||||
タイトル | English Language Anxiety In Learners During Study Abroad : Language Use In Homestay Context | |||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
言語 | ||||||||||||||
言語 | eng | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Study Abroad (SA) | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Language Anxiety | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Language Use | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Affective Factors | |||||||||||||
キーワード | ||||||||||||||
言語 | en | |||||||||||||
主題Scheme | Other | |||||||||||||
主題 | Second Language Acquisition (SLA) | |||||||||||||
資源タイプ | ||||||||||||||
資源タイプ識別子 | http://purl.org/coar/resource_type/c_6501 | |||||||||||||
資源タイプ | departmental bulletin paper | |||||||||||||
雑誌書誌ID | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | NCID | |||||||||||||
収録物識別子 | AA12040529 | |||||||||||||
著者 |
田島, 千裕
× 田島, 千裕
× Chihiro, Tajima
× Cookson, Simon
|
|||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
桜美林大学基盤教育院 | ||||||||||||||
著者所属(日) | ||||||||||||||
桜美林大学ビジネスマネジメント学群 | ||||||||||||||
記事種別(日) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 研究論文 | |||||||||||||
抄録(英) | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | Second language (L2) learners try to make language gain through authentic interactions in study abroad (SA) contexts. However, entering into the home of strangers and building a relationship in L2 is a challenging task. As a consequence, there is a possibility that language anxiety, one of the affective factors, may interfere more with the amount of interactions L2 learners have while abroad.This paper fi rst examines the experiences of 26 Japanese university students during a 15-week SA in Canada, comparing pre-departure anxiety and while-abroad anxiety to see the changes in learners' language anxiety level, and then focuses on the interview responses of learners with high anxiety. By analyzing the interview responses, some experiences related to language anxiety were highlighted. This study indicates that anxiety generally decreased after four weeks of SA in most cases. However, some exceptions were observed. First, learners who identifi ed themselves as shy with high pre-departure anxiety continued to have hgh anxiety.Second, learners with limited English profi ciency with high pre-departure anxiety continued to have high anxiety. | |||||||||||||
書誌情報 |
桜美林言語教育論叢 巻 7, p. 79-97, 発行日 2011-01-01 |
|||||||||||||
表示順 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | 6 | |||||||||||||
アクセション番号 | ||||||||||||||
内容記述タイプ | Other | |||||||||||||
内容記述 | KJ00007216344 | |||||||||||||
ISSN | ||||||||||||||
収録物識別子タイプ | ISSN | |||||||||||||
収録物識別子 | 18800610 |